Organizmas pats siunčia signalus apie tam tikrų vitaminų ir mineralų stygių

vitaminai maisteŽmogaus organizmas – tai tarsi visata, kurioje viskas tobulai subalansuota iki menkiausių smulkmenų. Apie tam tikras ligas praneša įvairūs negalavimai: tik išmokę suprasti savo organizmą, galėsime iš anksto užkirsti kelią tam tikroms ligoms ir susirgimams. Daugelis siunčiamų signalų yra labai akivaizdūs, tad organizmui galima padėti kovojant su tam tikromis negandomis. Jaustis geriau padeda ir tinkamai pasirinkti vitaminai. Pateikiame simptomus, signalizuojančius apie tai, jog jums trūksta tam tikrų vitaminų ir medžiagų.

Išsausėjusios lūpos ir trūkinėjantys jų kampučiai

Dažnai sausos lūpos vargina žmones, besilaikančius vegetarinės mitybos. Paprastai taip nutinka dėl to, kad organizmui stinga cinko, geležies bei B grupės vit. Sausų, šiurkščių lūpų problema gali kamuoti ir tuos žmones, kurie savo kasdieniame racione vartoja per mažai baltymų turinčių produktų – dėl to gali nusilpti imunitetas, imti atakuoti įvairios peršalimo ligos. Taigi pajutus, kad lūpos neįprastai sausos, turėtumėte valgyti daugiau paukštienos, lašišos, kiaušinių, jūros produktų, riešutų, ankštinių daržovių. Kad organizmas geležį geriau įsisavintų, patariama naudoti ir vitamino C turinčių natūralių produktų – tai paprikos, rauginti kopūstai, brokoliai, citrusiniai vaisiai ir kt.

Slenkantys plaukai, raudona ir pleiskanojanti veido oda

Dažnai veido odos pleiskanojimą ir raudonį laikome šalčio padariniu, tačiau tai gali būti ženklas, kad mums trūksta biotino (kitas pavadinimas – vit. B7). Tai svarbiausias vitaminas, kuris pagerina plaukų augimą ir vešlumą, stabdo slinkimą. Beje, šio vitamino atsargos organizme nesikaupia, nes jis yra tirpus vandenyje. Kitų vitaminų A, D, E ir K organizme kaupiasi, nors ir yra tirpūs vandenyje. Pajutus, kad slenka plaukai, reikėtų daugiau vartoti virtų kiaušinių, lašišos, avokadų, grybų, žiedinių kopūstų, sojos produktų, aviečių, bananų, įvairių riešutų.

Spuogai, atsirandantys pačiose netikėčiausiose vietose

Jei ant skruostų, rankų, sėdmenų ir šlaunų pastebėjote baltų ar raudonų spuogelių, tai gali rodyti, kad jums trūksta beta kartotino (jis svarbus vitamino A gamybai) ir vitamino D. Vėlgi reikėtų valgyti daugiau lašišos, sardinių, riešutų (graikinių arba migdolų), linų sėmenų. Vitamino A gausu morkose ir raudonosiose paprikose.

Tirpstančios, dilgčiojančios galūnės

Jei juntate šiuos simptomus, netrukus gali imti persekioti ir nerimo jausmas, pasijusti nuovargis, galite susirgti anemija, depresija, gali sutrikti hormonų pusiausvyra ir kt. Tai reiškia, kad jums gali trūkti B grupės (B6, B9, B12) vitaminų. Tokiu atveju reikėtų daugiau valgyti špinatų, šparagų, burokėlių, kiaušinių, jūros produktų bei paukštienos.

Mėšlungis raumenyse, duriantis skausmas, kurį galima justi kojų pirštuose, kitose kojų dalyse ir nugaroje

Jei juntate, kad dažnai kūno dalis sutraukia mėšlungis, galima įtarti, kad jums reikalingi kai kurie vitaminai ir mineralinės medžiagos. Ypač dažnai raumenų tempimu skundžiamasi intensyviai sportuojant – iš organizmo drauge su prakaitu pašalinamos mineralinės medžiagos ir B grupės vitaminai, tirpūs vandenyje. Taigi raumenis traukia, kai trūksta B grupės vit., kalcio, kalio, o ypač – magnio. Tokiu atveju reikėtų daugiau valgyti bananų, migdolų ir lazdynų riešutų, vyšnių, obuolių, greipfrutų, brokolių, kiniškų kopūstų, špinatų, tamsaus atspalvio lapinių daržovių.

Vitaminų ir mineralinių medžiagų stygius dažniau kamuoja tuos žmones, kurių mityba yra nepilnavertė. Taigi valgant daug įvairių spalvų vaisių ir daržovių, riešutų, ankštinių produktų, pakankamai žuvies ir paukštienos, galima išvengti nemalonių simptomų. Jeigu dėl tam tikrų priežasčių negalite ar nenorite sveikiau maitintis, jums gali padėti vitaminų kompleksai, parduodami vaistinėse: būsite sveiki, žvalūs ir tikri, kad organizmui netrūksta jokių medžiagų.